неділя, 11 березня 2018 р.


Ціннісне ставлення до праці
Ціннісне ставлення до праці є визначальною складовою змісту виховання особистості, що спрямовано на формування у неї розуміння праці як джерела саморозвитку і самовдосконалення, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підприємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв’язання, готовність до творчої діяльності, конкурентоспроможність і самореалізації за умов ринкових відносин, сформованість працелюбності як базової якості особистості. Трудове виховання є системою виховних впливів, мета яких полягає у морально-психологічній підготовці учнів до майбутньої професійної діяльності. Високий рівень її розвитку передбачає володіння особистістю загальними основами наукової організації праці, вмінням ставити мету, планувати її досягнення, організовувати своє робоче місце, раціонально розподіляти  засоби досягнення бажаного результату, аналізувати процес і наслідки власних  трудових зусиль, виконувати необхідні корективи.
Основним завданням молодшої школи є формування в учнів уявлення про важливість праці для суспільства і для кожного з них. Педагог ознайомлює учнів з різними видами праці, зі світом професій та якостями особистості потрібними сучасному працівникові.
Трудове виховання дітей і молоді неможливе без ціннісного ставлення до праці, що вимагає усвідомлення праці як подолання перешкод у навчанні чи в будь-якій іншій діяльності, докладання вольових зусиль, що є важливою умовою внутрішньої мотивації, наполегливості,відповідальності та цілеспрямованості особистості. Дослідження науковців та практичний досвід переконливо доводять, що виховання ціннісного ставлення до праці необхідно починати якомога раніше, адже працелюбність є однією з ключових базових якостей особистості дитини. Особливо гостро це завдання постає з початком шкільного навчання. Оскільки успішність формування навчальної діяльності залежить значною мірою від уміння долати труднощі, докладати зусилля, від ціннісного сприймання молодшими школярами процесу та результату цієї діяльності. Вивчення теоретичних засад проблеми засвідчило, що у вітчизняній і зарубіжній науці є чимало досліджень, присвячених різним аспектам трудового виховання, доведена роль трудового виховання в загальному розвитку особистості, визначено місце праці в забезпеченні багатогранного духовного життя людини.
 Одним із способів формування у дитини прагнення до трудової діяльності є ознайомлення з працею дорослих, її видами, знаряддями праці, результатами. Знання про трудову діяльність в людей і є центральною ланкою знань про соціальну дійсність, вони зумовлюють соціалізацію особистості дитини, забезпечують розуміння завдань суспільства і кожної людини, стимулюють розвиток інтересу до трудової діяльності, позитивного ставлення до праці та її результатів уже в молодшому шкільному віці. Формування у дітей правильних уявлень про працю дорослих, прищеплення інтересу і поваги до людей-трудівників, позитивного емоційного ставлення до неї— найважливіший компонент психологічної готовності до праці. На уроках трудового навчання першокласники разом з підручником відкривають таємниці справжніх майстрів. А також вчаться поважати працю і людей праці, перетворювати наш світ на краще.

Немає коментарів:

Дописати коментар